Čitanje svetog Evanđelja po Mateju
U ono vrijeme: Reče Isus svojim učenicima: Kao u dane Noine, tako će biti i dolazak Sina Čovječjega. Kao što su u dane one – prije potopa – jeli i pili, ženili se i udavali do dana kad Noa uđe u korablju i ništa nisu ni slutili dok ne dođe potop i sve odnije – tako će biti i dolazak Sina Čovječjega. Dvojica će tada biti u polju: jedan će se uzeti, drugi ostaviti. Dvije će mljeti u mlinu: jedna će se uzeti, druga ostaviti. Bdijte dakle jer ne znate u koji dan Gospodin vaš dolazi. A ovo znajte: kad bi domaćin znao o kojoj straži kradljivac dolazi, bdio bi i ne bi dopustio potkopati kuće. Zato i vi budite pripravni jer u čas kad i ne mislite Sin Čovječji dolazi. Riječ Gospodnja.
KOMENTAR: KADA I KAKO
Jedna židovska priča govori kako je stari rabin promatrao djecu kako se igraju skrivača i odjednom započeo plakati. Jedno mu se dijete približi i upita ga zašto plače. „I Bog se skriva“, odgovori rabin, „a nitko ga ne traži“. Bog se skriva i svijet postavlja pitanje: kako tražiti Boga? Kojim metodama otkriti načine Božjeg djelovanja i osjetiti snagu Božje prisutnosti? Je li bolje odustati i ovu potragu proglasiti nemogućom i nepotrebnom? Zar ne poznajemo toliko ljudi koji su odustali i krenuli drugim, naizgled lakšim putovima i nastavili živjeti kao da Boga nema?
Današnje Evanđelje je posebni poziv na budnost i bdijenje. U Matejevom Evanđelju Isusova poruka smjera više prema koncu povijesti nego prema kraju svijeta. Posebno je naglašena tematika bdijenja i opreza za ono što Bog smjera: „Bdijte; budite pripravni“. Evanđelje možemo podijeliti u tri vremenske sheme:
1) PROŠLOST:
– u vrijeme Noe, kada su ljudi živjeli samo u vlastitim zemaljskim problemima i „ništa nisu slutili“;
2. BUDUĆNOST:
– iznenadni dolazak Isusa Krista koji će nas iznenaditi u našoj svakodnevici, jao nama ako ne budemo pripravni;
3) SADAŠNJOST:
– potrebno je bdjeti i biti pripravan za dolazak Gospodnji, čineći djelatnima riječi Evanđelja.
Isus na kraju Evanđelja govori: „Bdijte!“ time želi reći da nismo mi oni koji će odrediti kada će biti svršetak i dolazak Sina Božjega, jer Božje vrijeme se ne mjeri našom satnicom ili kalendarima. Za Boga jedan je dan kao tisuću godina , i tisuću godina kao jedan dan. Mi ne možemo utjecati na Božje vrijeme, ali trebamo biti pripravni za trenutak kada će se Božji čas uplesti u naše sadašnje vrijeme. To može biti danas, a može biti ni za tisuću godina. Bog dolazi kada se najmanje nadamo. Događa se da Bog dolazi, a da nitko nije primijetio njegov dolazak. Stoga Isus zahtjeva stav bdijenja i spremnosti koji su obilježje vječne zrelosti.