Ivan evanđelist u svojoj Knjizi Otkrivenja donosi ovu senzacionalnu vijest: Kovčeg saveza je pronađen! Nakon takve bombastične rečenice očekujemo da nam kaže tko ga je našao, gdje je bio skriven, gdje je sada i tko je taj novi kralj koji će uništiti sve Izraelove neprijatelje? Ivan nastavlja: „Žena odjevena suncem, mjesec joj pod nogama, a na glavi vijenac od dvanaest zvijezda.“ (Otk 12,1). Kovčeg saveza, mjesto Božje prisutnosti, jamac Izraelove slobode i nada sviju obespravljenih i potlačenih – to je žena! I to kakva žena! Žena kojoj se nebeska tijela pokoravaju; jedina koja je bez grijeha začeta, bez grijeha živjela, bez grijeha usnula; uznesena na nebo, uzdignuta iznad svih anđela, proglašena kraljicom neba. Ali ujedno i žena koja je s Kristom morala proći sve njegove muke, koja je trpjela progonstvo, siromaštvo i osudu, te u konačnici gledala kako plod njezine utrobe biva mučen i ubijen. Zašto na današnju svetkovinu njezina uznesenja u nebo toliko govorimo o Mariji kao Škrinji zavjetnoj, odnosno Kovčegu saveza? Kao što je Kovčegu staroga Saveza mjesto bilo u Jeruzalemskom hramu, tako je i Kovčegu novoga Saveza mjesto u novom Hramu – onomu nebeskom. Nije Marijina duša bila novi Kovčeg saveza, nego njezino tijelo. Dakle, kada Ivan evanđelist u nebeskom hramu vidi ženu koja je Kovčeg saveza (usp. Otk 11,19a), on ne vidi samo njezinu dušu, nego i tijelo i dušu. Stoga je ovo viđenje Marije kao Kovčega novoga Saveza jedan od dokaza dogme o njezinu uznesenju na nebo, tj. temelj današnje svetkovine. Cijelu propovijed pročitajte na www.sagud.xyz